zondag 30 maart 2014

Mijn liefde: John Green.

Hoi!

Never judge a book by it's cover. Dat zegen ze altijd, nou dat heb ik heel erg lang wel gedaan. Zo ook met de boeken van John Green. Ik vond al zijn covers er echt te saai uit zien. Totdat ik vorig jaar ben begonnen met The Fault In Our Stars.

Klik snel verder!


Wat nier veel mensen weten, is dat ik enorm veel van boeken houd. Vroeger als klein kind kon ik mijn eerste boekjes al lezen in groep 2. En dat is eigenlijk heel snel verder in grotere en dikkere boeken verandert. Nu ben ik 17 jaar oud en lees ik echt veel én ik lees alleen maar in het Engels. Tenzij het natuurlijk voor het vak Nederlands moet, maar dat is een ander verhaal.

Lezen deed ik altijd al, maar ik had nog nooit van mijn leven gehoord van John Green. Totdat iedereen ineens helemaal enthousiast was over The Fault In Our Stars. Op het eerste gezicht vond ik het boek er maar stom uit zien en heb ik heel erg lang gewacht met het lezen ervan. Totdat ik toch de stap heb genomen om het boek te kopen. Na de eerste 10 pagina's was ik verkocht. Ik wist zeker dat ik John Green een enorm goede schrijver begon te vonden. En niks is minder waard, ik heb al zijn boeken nu thuis in mijn boekenkast liggen en allemaal gelezen.


Zoals julle misschien wel lezen ben ik dus echt een redelijk grote fan van John Green. Ik kan ook echt niet wachten totdat er weer een nieuw boek verschijnd. Het zou erg leuk zijn als die nog gaat komen. Wat ik nou zo leuk aan zijn schrijfstijl vind, is dat het totaal geen fantasy verhalen zijn. Het zijn verhalen die gewoon rustig echt kunnen gebeurd zijn. Wat ik ook erg leuk vind is dat je echt in echt in het verhaal word mee gesleept. Ik heb gehuild en gelachen tijdens het lezen van zijn boeken.

Eigenlijk wil ik jullie allemaal aanraden om ze NU te gaan lezen. Als je trouwens nogal gevoelig bent voor heftige dingen, zoals dood en ziektes, zou ik Looking For Alaska en The Fault In Our Stars niet lezen. Deze 2 boeken hebben me echt stil gekregen en ik moet zeggen ik ben er nog stil van. Dus als je daar gevoelig voor bent raad ik het je echt af. Voor de rest kan je wel al zijn boeken lezen zonder problemen.

 
 
De boeken die hij heeft gechreven zijn: The Faul In Our Stars (dit boek is binnenkort ook een film en is voor een deel opgenomen in Amsterdam!), Looking For Alaska, Papertowns, An Abudance of Katherines, Will Grayson, Will Grayson, Let It Snow en waar ik dus serieus echt net achter kom, omdat ik op bol.com aan t kijken was This Star Won't Go Over. O MIJN GOD! EEN NIEUW BOEK!!

Dat nieuwe boek ga ik nu METEEN bestellen.

Wat vind jij van John Green?

XX Lonneke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten