dinsdag 11 maart 2014

Mijn favoriete youtubevideo's!

Ik weet niet waar jullie allemaal van houden, maar ik kan me echt urenlang, dagenlang vermaken met youtube. Je hebt zoveel verschillende dingen en ook dingen waarvan je niet eens wist dat daar video's over gemaakt werden! Ik heb in de tijd dat ik youtube ben gaan adoreren heel veel leuke video's tegengekomen en die wil ik aan jullie laten zien!

1. Daylight - Maroon 5.
Alleen het liedje al, zo mooi. Maar ooit de clip gezien? Een keertje geen meiden met sexy lingerie die in het rond twerken, of mannen die de matcho uithangen met het zoveelste glaasje sterke drank. Ja, die video's vind ik ongelofelijk inhoudloos en niet leuk om naar te kijken. Maroon 5 wou iets speciaals. Ze noemden hun videoclip 'the daylight project'. Ze vroegen aan willekeurige mensen in de wereld om iets kwijt te kunnen in hun video. Iets persoonlijk wat je misschien wel herkend. Een video waarin over passie's, liefde en verdriet wordt verteld. Dat is wat ik eruit begrepen heb. Ik vind 'm zo mooi. Een keer iets anders en eigenlijk zou dit veel vaker moeten gebeuren.
2. WE ARE CINEMATES
Ik hou van youtubers kijken. Van beautybloggers naar de meest onzinnige vlogs. Ik hou er allemaal van! The cinemates zijn twee jongens uit Groningen die samen met youtube een kanaal zijn gestart genaamd: 'The cinemates'. Het zijn geen beautybloggers (of course), ook geen vloggers (Kelvin wel op een ander kanaal: thekelvlog), maar het zijn filmmakers! Hoe vet! Hier in dit filmpje vertellen ze over hun passie en het is echt heel goed. Het zijn superkorte filmpjes die net echt lijken en ze doen alles helemaal zelf. Ontzettend knap. Ik heb bewondering!
3. How the Media failed Women in 2013.
Jaja, wij vrouwen zijn gelijk aan mannen. Dat weet iedereen nu wel. Toch lijkt het maar zo. Er zijn nog heel veel mensen die vrouwen discrimineren en daar heeft The Representation Project een filmpje over gemaakt. Ik vind het een supermooi filmpje, tegelijkertijd word ik er ook wel boos van eigenlijk. Maar alsnog, een heel goed filmpje om je er bewust van te zijn dat vrouwen eigenlijk nog steeds een beetje onderdrukt worden in de media.
4. Ariana Grande - National Anthem.
Ik kan het niet ontkennen, ik ben heel erg fan van Ariana Grande. Ze is mooi, zingt prachtig en ze is tenminste niet zo raar aan het doen als anderen. Maar toch heeft ze veel succes! Tegelijkertijd is zo ook de meest ondervraagde artiest op internet en laat ze veel dingen van haarzelf achter op het internet. Waaronder dus een filmpje waarin ze zingt op 8-jarige leeftijd! Supercute en ook heel mooi en zuiver.

Het zijn er maar 4, maar toch 4 die ik heel vaak kijk en die me nooit vervelen. Als je goed zoekt, vind je echt zulke mooie, vermakelijke video's :). Hebben jullie ook favoriete youtube video's?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten