zaterdag 22 maart 2014

Album van de week #5

Hoi!

Het album van de week heeft even op zich laten wachten, maar deze week is hij er weer. Ik had het ter druk met school en andere dingen om een artikel te maken. Nu heb ik weer even tijd dus er is weer een album van de week! Deze week: The Soundtrack of The Hunger Games: Catching Fire.

Klik snel verder!

Hoe ik hier bij kom? Nou simpel. Ik ben best wel een fan geworden van die film en de film heeft al mijn verwachtingen overtroffen. Ook was ik helemaal omver geblazen door de muziek. Ik moest daarom wel de soundtrack luisteren en vandaar dit artikel!


Een soundtrack is natuurlijk altijd wat anders dan een normale cd. Eigenlijk vind ik soundtracks meestal niet echt leuk, maar ik moet zeggen deze was wel echt heel erg goed. Op de cd staan bij elkaar 15 nummers van allemaal verschillende artiesten. Ik ben vooral erg van van Atlas van Coldplay en Who We Are van Imagine Dragons, want dat zijn toch wel 2 bands die ik toch wel een beetje erg leuk vind.


Voor de mensen die het niet weten waar de film over gaat, hier een kleine uitleg. Ieder jaar worden 24 mensen in een arena gedropt en daar moeten ze vechten tot de dood. Uitiendelijk komt daar een winnaar uit en die heeft The Hunger Games gewonnen. Dit jaar word het de 75e keer en het is speciaal. Het komt er op neer dat de hoofdrol spelers weer in de arena worden gedropt en het eindigt met een speciale twist. Er komen nog 2 delen.

Eigenlijk weet ik niet wat ik verder hierover kan zeggen. Ik vind persoonlijk dat je de soundtrack gewoon MOET luisteren als je een fan bent van de films. Het is allemaal zo ontzettend goed! Ik had het nooit verwacht.

Welk album willen jullie volgende week zien?

XX Lonneke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten