donderdag 6 maart 2014

Cd's? Bestaan die nog?

Hoi!

Er gaan een aantal veranderingen plaats vinden op de blog, want we zijn met zn drieën volop bezig om het steeds iets te verbeteren en steeds weer een beetje aan te passen dat het precies zo gaat als wij willen. En daarbij hebben we mijn muziek artikel van de week verplaatst naar de zondagochtend en zal er op donderdag iets online komen over muziek. Op zondag zoals je dus kan lezen komen er 2 artikelen online!  Dan is het dus niet te vaak en niet te weinig. En nu over tot de orde van de dag. Cd's!


Klik snel verder!

Wie luistert vandaag de dag nog naar cd's? Het downloaden gaat zo makkelijk tegenwoordig. Misschien vinden jullie mij nu heel ouderwets, maar ik luister nog volop naar cd's en daarvoor heb ik zelfs een aparaat aangeschaft. Een zekere Discman. Ja, dat is inderdaad heel oud. Het leek me leuk om jullie vandaag mijn favoriete cd's  te laten zien. Eigenlijk was het plan dat ik al mijn cd's zou laten zien, alleen zou dat waarschijlnlijk een behoorlijk lang artikel worden. Dus alleen mijn favoriete cd's en ik zal ook even mijn discman laten zien.
 
Van links naar rechts: Maroon 5 - Overexposed, Imagine Dragons - Night Visions, Jacco Gardner - Cabinet of Curiosities, Pink Floyd - Dark Side of The Moon, Pink Floyd - Pulse.
 
Al deze 5 cd's hebben wel iets te maken wat ik ooit heb mee gemaakt en daardoor zijn ze eigenlijk mijn favoriete cd's geworden.
Laat ik beginnen bij Maroon 5. In oktober 2012 hadden 2 vrienden en ik kaartjes gekocht voor het concert van Maroon 5. Dat zou in juli 2013 zijn. Uiteindelijk is dat concert doorgeschoven naar januari 2014.. Dus reken even uit we hebben bijna anderhalfjaar zitten wachten op dat concert. En toen we eindelijk gingen, toen wist ik serieus alle nummers van die hele cd uit mijn hoofd.
 
Imagine Dragons, tja.. Ik hoorde ooit één nummer van hun en ik was verkocht. Ik had meteen het hele album geluisterd en ik kon niet meer stoppen. Ik was gewoon verkocht. Nog een vriendin van mij werd helemaal verslaafd en we hebben het optreden op 3 nummers na op pukkelpop gemist. Simpelweg omdat we te laat waren. (ik baal hier nog steeds heel erg van) Ze kwamen ook nog in Amsterdam in november 2013, maar helaas was dit concert uitverkocht. Daarna kwamen ze weer voor de EMA's. We konden er weer niet heen, omdat we niet mochten. Ik heb daarom mijn favoriete band allertijden nog steeds niet echt live gezien..
 
Jacco Gardner zag ik bij het tv prgramma De Wereld Draait Door. Ik weet niet meer precies wat er aan de hand was, maar mijn moeder zei tegen mij dat dit helemaal iets voor mij was en niets blijkt minder waard, want ik vind het inderdaad enorm leuke muziek en ik kan er echt met plezier naar luisteren.
 
De laatste twee cd's zijn van Pink Floyd. Ja, wat kan ik daar over zeggen. Het was mijn vaders lievelingsband en mijn vader leeft nu niet meer. Ik ben daardoor verder in hun muziek gaan graven en uiteindleijk kwam ik erachter dat het mij toch ook wel erg aansprak. Deze 2 cd's zitten vol met herinneringen van allemaal mooie gebeurtenissen.
 
Nu over op de Discman!

 
Mijn discman ziet eruit als een rondje. Gewoon een klein dik rondje. Het is te vergelijken met de grote van een cd. Het is iets groter en behoorlijk wat dikker. Het weegt niks, maar je moet er wel voorzichtig mee doen, want ik denk dat het behoorlijk snel stuk gaat.
 

Dit is de binnenkant van mijn Discman. Je doet er een cd in en dan het klepje dicht. Aan de zijkant zitten knopjes en daarmee kun je aangeven welk nummer je wilt horen en natuurlijk doorspoelen en het geluid regelen. Simpeler kan bijna niet!
 
 
Ik hoop dat jullie dit artikel leuk vonden!
 
Wat zijn jou favoriete cd's?
 
 
XX Lonneke
 

 

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten