maandag 10 februari 2014

Mijn muziekgeschiedenis.

Hoi iedereen!

Op deze site maak ik de muziekartikelen, maar wat misschien wel mensen zich afvragen wat ik nou eigenlijk heb met muziek. En heb ik instrumenten gespeeld of speel ik ze nu nog steeds?
Op deze vragen krijg je een antwoord als je snel even doorklikt!


Bron: Tumblr
 

Speel je instrumenten?
Ja, ik speel meerdere instrumenten. Ik heb ongeveer 7 a 8 jaar dwarsfluit gespeeld. Ik ben daarmee gestopt, omdat ik het echt te saai vond worden. Toen heb ik een jaartje geen instrument aangeraakt zo ongeveer. Sinds september 2013 speel ik saxofoon. Niet heel erg lang dus, maar het gaat redelijk goed, omdat ik natuurlijk al best lang een ander blaasinstrument heb gespeeld. Tussendoor ben ik ook een beetje gaan experimenteren en ik kan wel een klein beetje gitaar spelen en ook een kan ik wel wat doen op de piano.

Hoe is het gekomen dat je zo erg van muziek houd?
Ik heb geen idee hoe het zo is gekomen, maar ik heb wel een soort van band ermee. Toen ik werd geboren stond de radio aan en ik ben toen dus op muziek geboren. Het eerste wat ik hoorde waarschijnlijk was muziek. Dit was het nummer One van U2. (ook 2 andere, maar die weet ik niet meer) Sinds de dag dat ik ben geboren tot 20 mei 2012 heeft er altijd continu radio aan gestaan. Dus er was de hele dag muziek om me heen. Op deze datum is mijn vader overleden en mijn moeder is niet zo een muziekfanaat. Mijn vader was ook continu met muziek bezig geweest. Daar ben ik heel erg dankbaar voor, want hij heeft op zijn harde schijf meer dan 20.000 nummers na gelaten die ik probeer te sorteren en  te luisteren.

Wat is je favoriete liedje?
Op deze vraag weet ik geen antwoord. Ik heb een aantal bands die ik heel erg goed vind. 1 bepaald nummer heb ik niet.

Wat is je favoriete band/artiest?
Dat zijn er meerdere. Ik denk dat dat Pink Floyd, Imagine Dragons, Coldplay, The Rolling Stones, U2 en One Republic zijn. Ik vind dit wel echt een lastige keuze, want er zijn nog zoveel andere artiesten en bands die ik helemaal geweldig vind en die ik echt 24/7 kan luisteren.

Wat is het liedje waar je de meeste herinneringen aan hebt?
Dat zijn er meerdere, maar laat ik beginnen bij deze:
Comfotably Numb van Pink Floyd. Dit was het lievelingsnummer van mijn vader en op dit nummer werd zijn kist naar de plaats van bestemming gebracht. Het herinnert me aan de mooie 15 jaar die we samen hebben mee mogen maken.
Het Laatste Rondje van André Hazes. Ik ben totaal geen fan van Nederlandse muziek, maar dit liedje herinnert me aan alle feesten die we op scouting hebben gehad en hoeveel lol ik daar altijd heb gehad. Dit nummer werd altijd ter afsluiting gedraaid.
Show 'em What You're Made Of van The Backstreet Boys. Ook dit is eigenlijk iets waar ik me een beetje voor schaam, maar ik heb The Backstreet Boys ontmoet en ik sta ook met 2 van mensen van deze band op de foto. En dit nummer was het eerste nummer dat ik ooit van hun leerde kennen. Nu zijn een vriendin en ik samen helemaal fan en we gaan in maart naar hun concert in Amsterdam.

Dit was het dan. Als je meer wilt weten kan het altijd even vragen in de comments.

Wat is het liedje waar jij de meeste herinneringen aan hebt? En wat is die herinnering dan?

XX Lonneke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten