donderdag 20 februari 2014

Album van de week #3

Hoi iedereen

Vandaag weer een nieuw album van de week! Deze week Native van One Republic.

Klik snel verder!

One republic. Een band waarvan ik wel had gehoord dat hij bestaat, maar niet wist of ik de muziek nou echt leuk vond. Dat is helemaal veranderd nadat ik hun nieuwe album Native heb geluisterd. De voorkant alleen al vond ik helemaal geweldig. Ook al kwam ik er pas later achter dat er dieren opstonden. De kleuren combinatie vond ik zo ontzettend bijzonder en mooi.
 


One Republic is een band van 5 mensen. Het is van oorsprong een Amerikaanse band en ze zijn begonnen in 2002 met muziek maken. Ze hebben 3 albums gemaakt waarvan Native er eentje is. Het album is op 26 maart 2013 uitgebracht dus het is nu al bijna een jaartje oud. In maart zullen ze naar Amsterdam komen voor een concert. Helaas is dat concert al uitverkocht en ik zal er ook helaas niet bij zijn, omdat ik een keuze moest maken tussen 2 concerten.
 


Op het album staan 17 nummers als je de deluxe versie hebt. Deze versie heb ik ook en ik had geen idee wat ik er van kon verwachten. Ik zette het op en ging luisteren. Er waren wel al 2 nummers die ik al kende en dat is natuurlijk wel vaker, dus daar keek ik niet echt van op. Tot mijn grote verbazing vond ik het album beter dan ik had verwacht. Ik ben nu echt wel een beetje fan aan het worden en ik ga zeker weten ook de andere 2 albums luisteren. Het nummer wat ik het leukst vind wat op het album staat is : Au Revoir. Muzikaal gezien vond ik dit echt het beste nummer. Ik kreeg er meteen kippenvel van en ik heb het daarna ook een tijdje op repeat gehad. Natuurlijk staan er nog veel meer leuke nummers op en op de deluxe versie zelfs een paar akoestische versies. Echt GE-WEL-DIG.

Als conclusie: Beter dan ik had verwacht en zeer verslavend. Het is zeker een aanrader als je van een beetje alternatieve popmuziek houd. Het is niet helemaal pop, maar ik vind het er wel onder vallen.

Welk album willen jullie volgende week zien?

XXX Lonneke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten