donderdag 13 februari 2014

Album van de week #2

Hallo iedereen!

Ja, je leest het goed. Het is vandaag weer tijd voor een album van de week! Deze week een wat ouder album uit de jaren 70. Dit is tevens echt een van mijn favoriete albums aller tijden. Het album heet The Dark Side of The Moon. Klik snel verder als je wilt weten van wie het is.



Het album The Darkside Of The Moon is een album van Pink Floyd. Dit album is heel erg bekend geworden door het hoesje. Het hoesje zie je in een heleboel foto's, shirtprints en andere dingen terug komen. Mij gaat het niet per se om het hoesje (die ik overigens wel echt heel erg tof vind). Het gaat mij meer om de muziek die er op staat.

 
Pink Floyd is een Britse band die hun top periode voornamelijk in de jaren 1964 tot en met 1995 actief was. Ze zijn bekend geworden door hun aparte stijl van rockmuziek. Namelijk: Psychedelische Rock. Dit is een vorm van rock met heel veel instrumentale stukken er tussen en daar ben ik zelf heel erg fan van. Iedereen heeft vast wel is ooit een nummer van ze gehoord. Het bekendste nummer wat ze hebben gemaakten die waarschijnlijk veel mensen wel kennen is Antoher Brick In The Wall ( part two). Dit nummer is zoals je ziet in 2 delen opgesplitst.

Op de cd The Darkside Of The Moon staan in totaal 10 nummers. Dat is niet heel veel voor een cd, maar het is voor het eerst uitgebracht toen er alleen nog maar platen bestonden. Het nummer wat ik het leukst vind van deze cd is denk ik Breathe. Natuurlijk vind ik de andere nummers ook echt heel erg goed en op deze cd staat er niet echt een nummer tussen waarvan ik echt denk van nee die hoeft niet voor mij. Al met al. Ik ben heel erg enthousiast over deze cd.
Mocht je het nummer willen luisteren klik van even hier.


Ik raad deze cd zeker aan voor mensen die van rock houden en die ook erg van instrumentale dingen houden. Ook bij dit Album is de muziek voor de liefhebber. Waarschijnlijk vinden negen van de tien mensen dit drie keer niks en vinden het te oud. (dat klopt ook wel, want het is ook heel oud) Misschien als je, je een keer verveelt is het, het proberen waard.

Ken jij de band Pink Floyd? Zo ja, wat vind je er dan van?

 XX Lonneke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten