donderdag 6 februari 2014

Album van de week #1

Hoi iedereen!

Welkom bij het nieuwe concept "album van de week". Ik zal iedere week een album reviewen voor jullie. Het zal echt van een enorme boyband naar een rockartiest gaan. Lekker veel variatie en misschien is het deze week niet je smaak, maar volgende week wel.

Met mijn allereerste album van de week begin ik met mijn favoriete album. Namelijk: Night Visions van Imagine Dragons.



Imagine Dragons is een band met 4 bandleden. Ze komen alle 4 uit Las Vegas in Amerika. Imagine Dragons is begonnen in 2008. Ondertussen hebben ze één album, zeven EP's en verschillende singles. Imagine Dragons maakt muziek in het indierock genre en ook in het alternatieve rock genre.

Imagine Dragons heb ik ontdekt nadat de trailer van de film The Host uit kwam. Ik was meteen verliefd op het nummer Radioactive. Ik heb dat nummer denk ik wel over de 300 keer geluisterd als het niet meer is.
Al snel na deze ontdekking ben ik verder gaan googlen en tot mijn verbaing hadden ze al een album met wel 18 nummers. Ik heb natuurlijk dat album als een gek gedownload en ik kon niet meer stoppen met luisteren. Imagine Dragons is ook mijn meest afgespeelde artiest op itunes en op spotify.
Op het moment heb ik volgens mij alle nummers wel gehoord die ze ooit hebben gemaakt. Ik kan ze ook bijna allemaal stuk voor stuk mee zingen. Ik kan oprecht zeggen dat ik een enorme fan ben. Ook heb Imagine Dragons live zien spelen op pukkelpop en dat is iets wat ik nooit meer zal vergeten.


Ik heb al vaker de vraag gekregen waarom ik Imagine Dragons dan zo leuk vind en of ik val op de zanger van die band. Imagine Dragons is zeker geen boyband en nee, ik val niet op de zanger. Absoluut niet. Ik ben eerder verliefd op de muziek. Voor mij is ieder nummer weer een klein feestje. Weer een aantal minuten een klein blij momentje. Als je ook goed luistert naar de muziek zelf zul je merken dat er best wel veel geluiden in zitten die je normaal niet zo snel gebruikt in muziek. En dat vind ik ook een enorm plus punt.

Mijn favoriete nummers van het album Night Visions zijn denk ik: Amsterdam, Radioactive, Hear Me en It's Time. Ik kan niet een nummer kiezen die ik echt het beste vindt. Eigenlijk vind ik het hele album gewoon goed. Natuurlijk wil ik iedereen aanraden om tenminste een nummer te luisteren van dit album, maar ik verplicht je niet. Het kan inderdaad zijn dat je dit helemaal niks vind en dat kan ook heel goed kloppen. Dit is redelijk alternatief, dus je moet er van houden.

Ik hoop dat jullie mijn eerste album van de week leuk vonden!

Wat vind jij van Imagine Dragons?

Laat een reactie achter in de comments.

XX Lonneke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten