donderdag 27 februari 2014

Album van de week #4

Hoi iedereen!

Ja ja, daar is ie dan weer! Album van de week nummer 4 alweer. De tijd gaat echt snel.. Deze keer heb ik voor jullie weer wat leuks in petto. Namelijk een dance album. Het is niet mijn favoriete muziek, maar ik vond toch dat ik ooit een heel album moest geluisterd hebben. Daarom deze week: True van Avicii.

Klik snel verder!
Dit album is niet een van de albums die ik als eerste zou kiezen om uitgebreid te gaan zitten luisteren. Toch wilde ik heel graag een keer een dance album helemaal afluisteren. Ik ben er wel eerder aan begonnen, maar ik vond het niet echt iets. Ik heb het afgelopen week goed geluisterd en wat blijkt nou, als je het op de fiets luistert ga je echt sneller fietsen. Het stimuleert mij heel erg om te gaan sporten. En daar ben ik wel blij om.

Avicii is niet de echte naam van de DJ de echte naam is Tom Bergling en hij is in Zweden geboren. Sinds 2007 is hij bezig met muziek maken. Ik gok dat een aantal van jullie wel zoiets hebben van waar komt die naam toch vandaan. De naam is gebaseerd op Avici dat is het laagste niveau binnen de boedhistische hel. Verder is er niet zo heel veel over hem bekend. Hij heeft tot nu toe 1 album gemaakt getiteld True. Natuurlijk heeft hij ook een hele lange lijst aan verschillende singles.

Zoals ik al zei houd ik niet echt van Dance muziek (je kan het trouwens ook house muziek noemen). En na dit album is dat niet echt veranderd. Er stonden wel wat nummers op die ik echt te gek vind. Zoals Hey Brother. Dat nummer vond ik vanaf de eerst keer dat ik hem hoorde al helemaal te gek. De mix van country en dance of house vind ik echt een enorm goede combi. Ik vind eigenlijk wel dat het wat vaker mag gebeuren. Verder vond ik het nou niet echt leuk..

Ik zou het niet echt aanraden, maar er zijn natuurlijk altijd mensen die wel echt van Dance of House houden. Dan zou ik het zeker luisteren. Voor mensen die niet zo hiervan zijn zou ik het niet aanraden. Je mist dan echt niks. Alleen mis je misschien de drie nummers die wel oke zijn. Dit is mijn mening dus ik probeer hier niemand mee naar beneden te halen!

Welk album wil jij volgende week graag zien?

XX Lonneke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten